Talare

Talare

Bobo af Ekenstam

Bobo af Ekenstam är grundare och VD för Docere Intelligence AB och har arbetat med omvärldsanalys och framtidsstudier sedan 1988. Bobo föreläser ofta om trender och undervisar på flera olika skolor såsom Berghs School of Communication i ämnet omvärlds­‐ och trendanalys. Bobo ledde nyligen projektet Framtidens Digitala Konsument med syfte att förstå framtidens konsumentbeteenden.

Joakim Thulin

Joakim Thulin är ansvarig för insiktsarbete, omvärldsbevakning och trendrapporter på Berghs School of Communication, samt rådgivare i pedagogiska frågor och strategiska projekt. Joakim har sin bakgrund som p­r- och strategikonsult, men också som kommunikationschef och konceptutvecklare på kundsidan.

Nadia Tolstoy

Nadia Tolstoy är inredningsarkitekt, omvärldsbevakare och retailexpert på Tengbom. Hon är en van talare och har specialiserat sig på inredningsprojekt främst med upplevelsemiljöer såsom hotell, restaurang och butik. Hon har en stark tro på framtiden och vill hitta visionen och nerven som leder dit, det är hennes driv som omvärldsbevakare.

Emma Hernell

Emma Hernell är Vice VD vid HUI Research AB. Emma är en av Sveriges mest framstående retailexperter och en eftertraktad talare inom detaljhandeln och konsumenttrender. Hon har lång erfarenhet av rådgivningsuppdrag och trendinsikt som underlag för förändringsarbete.

Jörgen Ramnelöv

Jörgen Ramnelöv är expert på trendanalys. Jörgen har över 20 års erfarenhet av analysarbete och varit analyschef på Docere Intellegence AB under många år. Han är även ansvarig för Buzzter som är Sveriges största trendsajt. Jörgen följer och analyserar dagligen konsumenttrender vilket gör till honom till en av de mest meriterade omvärlds‐ och trendanalytikerna i landet.

Lennart Wallander

Lennart Wallander är vd för reklambyrån Food & Friends. Han har arbetat med reklam och marknadsföring i 25 år. Lennart har stor erfarenhet från föredrag och presentation om trender inom mat och dryck. Han är en av de med störst kunskap om vart såväl globala som svenska trender inom mat och dryck är på väg.

Pär Lager

Pär Lager arbetar idag som styrelseledamot och rådgivare för företag och organisationer med inriktning på ledarskap, kommunikation och verksamhetsutveckling. Han har tidigare varit vd för bland annat Anthon B Nilsen Utbildning och Berghs School of Communication. Pär Lager har även varit chef för omvärldsanalys på Svenska Spel och chef för affärsutveckling på Sifo/Observer samt politiskt sakkunnig på Utbildningsdepartementet. Pär kom i augusti ut med ledarskapsboken Det Kommunikativa Ledarskapet.